Polska w oczach dzieci z grupy zerowej / 14 listopad /. List od Pana Stefana Tompsona.

List od Pana Stefana

Stefan Tompson
Stefan Tompson 14 listopada 21:46
Szanowni Państwo,

Jak byłem mały chodziłem do Polskiej Szkoły Sobotniej w Londynie; był to dla mnie jeden z głównych punktów kontaktu z Polskością. Urodziłem się na Zachodzie, mój ojciec jest z RPA a mama jest Polką ale urodzoną w Londynie, ponieważ dziadkowie się znaleźli w Anglii podczas Wojny.

Rok temu pojechałem do Polski gdzie spędziłem rok i między innymi nakręciłem ten krótki film dokumentalny o tożsamości, patriotyzmie oraz po prostu o Polsce, i mojej drodze do tej Polskości poprzez rozmowy i wywiady z Polskimi bohaterami, czyli Akowcami, żołnierzami wyklętymi i działaczami opozycji za PRL-u.

Wiem, że Polacy się często wstydzą na Zachodzie, mają pewne kompleksy jeżeli chodzi o ich kraj pochodzenia, i wielu zapomina powoli o swojej Ojczyźnie.
Film nakręciłem z myślą o tych młodych ludziach wychowującymi się zagranicami naszej Polski (ja byłem jednym z nich!), z nadzieją że może zainspiruje ich do zainteresowania się naszą historią, kulturą oraz jeżykiem. Film debiutował na VII Festiwalu Filmów Dokumentalnych w Gdyni "Niepokorni, Niezłomni, Wyklęci", gdzie dostał wyróżnienie w kategorii "Anioł Wolności".

Jeżeli się Wam spodoba bardzo byłbym wdzięczny gdyby Państwo mogli go udostępnić na Waszej stronie
i pokazać może na jakiejś lekcji historii lub Polskiego.

https://l.facebook.com/l/RAQEbzswnAQHKboiQuKHjUxKUYHehyX3ioYO_6PEhypaWRw/https%3A%2F%2Fwww.youtube.com%2Fwatch%3Fv%3Dr99ydbC_RlA

Zostawiam Państwu moje dane:
Telefon Polski: 0048 790292 554
Mail: stefantompson@hotmail.com

Pozdrawiam serdecznie i dziękuję bardzo,

Stefan Tompson











Już przedszkolu dzieci wiedzą,
Co to Wisła,
Co to Bałtyk.
Że na Śląsku mamy węgiel,
A znów góry
To są Tatry.
Taki polski elementarz,
Raz zobaczysz i pamiętasz.


Nasze polskie ABC
Każde dziecko o nim wie.
Wchodzi w głowę,
Wchodzi w serce,
Jak literka po literce.
Coraz lepiej czytasz je,
Nasze polskie ABC

„Nasze polskie ABC” autor Z. Stawecki

Popularne posty z tego bloga

Obchodziliśmy DZIEŃ MATKI

KONSTYTUCJA 3 MAJA