19 października w klasie 0 - 1
By nieskoordynowany bazgroł zaczął przypominać kształtną literkę,
musimy zaangażować i skoordynować oko i rękę dziecka.
Nauczyciel wskazuje dziecku odpowiedni sposób chwytu ołówka,
zadziałanie z odpowiednią siłą i wykorzystanie właściwego napięcia mięśniowego.
Uczenie dzieci kaligrafowania rozwija u nich
lepszą umiejętność formułowania myśli
i wypowiadania się.
Pisanie to dość złożona czynność umysłowa, zajmująca się rozwojem przedszkolaków
i młodszych uczniów. Poza oczywistą korzyścią związaną z nauką zapisywania treści
ćwiczy umiejętności niezwykle potrzebne do rozwoju myślenia abstrakcyjnego,
symbolicznego, ale także przyczynowo - skutkowego, sekwencyjnego.
Dyscyplinuje sposób rozumowania.
Dlatego tak ważne jest ćwiczenie u dzieci właściwych nawyków związanych
z pisaniem - nie jest wszystko jedno, w którą stronę się pisze,
jak stawia się laseczki, ogonki, jak łączy się ze sobą poszczególne litery,
i że w ogóle się je łączy.
To trening umysłu, którego nie zastąpi żadne inne ćwiczenie.
Kuba podczas pisania po śladzie.
Karolinka
Patryk